Oproepen aan de politiek

Volgende 12
757. Thijs Begemann
's-Gravenhage 
Politici, zorg ervoor dat een treinkaartje minder kost dan vliegen aub.
758. Guido
Duivendrecht 
1,5 graad opwarming is al mislukt, maar iedere 0,01 graad telt. Vertel de waarheid over de klimaatcatastrofe en laat Schiphol krimpen.
759. toets zwitserlood
Amsterdam 
stop met onzinnige zaken, lieve politiek.
760. Ton Gageldonk
Rijen 
Stop met uw hypocrisie.
761. Ton Haagen
Venlo 
Ik roep regering en Tweede Kamer op om de uitstoot van broeikasgassen en stikstof door de luchtvaart drastisch te beperken onder meer door het aantal vluchten sterk te reduceren en door het belasten van kerosine.
762. Theun de Graaf
's-Gravenhage 
Laat je niet leiden door economische belangen, denk aan de toekomst van onze kinderen!
763. Garjan Sterk
Utrecht 
Ik roep de regering op om: - het aantal vliegbewegingen te beperken tot maximaal 350.000 per jaar en de uitstoot te halveren; - de luchtvaart eerlijk, en veelvliegers zwaar te belasten; - af te zien van de opening van vliegveld Lelystad, en Rotterdam, Eindhoven, Eelde en Maastricht Airport te sluiten voor commercieel verkeer.
764. Jan de vries
Amersfoort 
Noodzaak voor klimaat en volksgezondheid om ons te houden aan de stikstofnorm. Schiphol schendt die, ipv groei moet er direct krimp van vluchten komen. Drastische beperking overstappend van intercontinentale vluchten op Schiphol.
765. ML Baard
Heerenveen 
Investeer in spoor, leg vliegen aan banden. De meeste passagiers op Schiphol zijn overstappers. Schiphol maakt niet NL bereikbaar maar Europa en andere continenten en wij zitten met de vervuiling. Moedig directe vluchten aan, door vliegmaatschappijen te verplichten dat direct altijd de goedkoopste optie te maken. Vliegen via feedervluchten om intercontinentale vluchten te vullen zou altijd duurder moeten zijn, dan direct. Verbied korte vluchten. Verbied uitbreiding Schiphol. Ga eens andersom rekenen. Begin met de maximale uitstoot in 2030 in NL en verdeel dat over alle sectoren, Incl Schiphol. En bedenk dan wat er moet veranderen om dat te bereiken. Hoeveel auto’s kunnen er dan Max in NL rijden, dus hoeveel treinen en spoor is er dan nodig? Is een eigen auto nog wel haalbaar? Hoeveel vliegbewegingen zijn er dan nog mogelijk? En wil je dan dat dat Amerikanen, Engelsen, Zweden, Mexicanen, etc zijn die via Schiphol naar andere bestemmingen vliegen of voornamelijk NL’ers die direct naar hun eindbestemming gaan? Voor wie produceren we voedsel? Planten? Snijbloemen? Mag een varken nog hier afgemest worden en dan naar Italië om parmaham genoemd te kunnen worden? Dumpen we nog steeds kippenvlees in Afrika en blijven we daar de markt verzieken? Zitten we in 2030 in de volgende pande
766. (anoniem)
Bedum 
Ik roep de regering op werk te maken van forse vliegreductie. En alle punten na te volgen. Er moet echt iets gebeuren!
767. Wieke Klaverdijk
Wageningen 
Verminder de luchtvaart aub! Minder vervuiling en geluidsoverlast!
768. Jannie Dorland
Arnhem 
Het is nog niet te laat, stoppen met die goedkope korte vluchten daar is echt wel beter vervoer voor. maak vliegen minder aantrekkelijk.
Volgende 12