Oproepen aan de politiek
Volgende 12181. Karel de SmetZeist
Waarom moet ons kleine Nederland zo’n grote luchtvaartsector hebben? Het economisch belang daarvan wordt zwaar overschat. Slechts enkele partijen profiteren daarvan. De gemiddelde Nederlander ervaart vooral de nadelen: lawaai, luchtvervuiling, overlast van budgettoeristen, woningnood door expats, verspreiding van tropische ziektes. Schiphol als banenmotor? Andere sectoren hebben grote personeelstekorten. Stop met het financieel bevoordelen van de luchtvaart!
182. Rutger BuckmannUtrecht
Minder vliegen nu
183. (anoniem)Zeist
denk aan ons aller gezondheid.
184. Derk van DorthUtrecht
Geen BTW op OV, wel kerosine belasten en extra op korte vluchten die ook per trein kunnen. Luchtvaart geeft veel overlast aan herrie en lucht- en hemelvervuiling
185. (anoniem)Bosch en Duin
Hou Nederland en de wereld leefbaar, ook voor onze kinderen. En durf nu eindelijk eens met echt duurzame oplossingen te komen!
186. Ingrid HenzenUtrecht
Krimp de luchtvaart en beperk het aantal vluchten.
187. Betty HolstBreukelen
Stop het lawaai en de vervuiling.
188. Marjoleine van der waalUithoorn
Krimp van aantal vliegbewegingen. Stop hub functie. Minder laag vliegen over bewoond gebied en vooral handhaven. Maak vliegen duurder
189. A de RuiterZeist
Rutte, Stop met deze onzin!
190. Ria van BodegomUtrecht
het aantal vliegbewegingen te beperken tot maximaal 350.000 per jaar en zo de uitstoot te halveren van broeikasgassen, stikstofoxiden en kankerverwekkende stoffen
de luchtvaart eerlijk- en veelvliegers zwaarder te belasten
af te zien van de opening van vliegveld Lelystad en Rotterdam, Eindhoven, Eelde en Maastricht Airport te sluiten voor commercieel verkeer
191. Hans en Margje Moerman-PostVaassen
De aarde is van God, we leven hier niet vrijblijvend....
192. W.A. RuiterkampWijk bij Duurstede
Geen financiële ondersteuning van het vliegverkeer; geen 'fossiele' subsidies. Een eerlijke beprijzing van vliegverkeer op basis van werkelijke kosten, inclusief alle externe kosten.