Oproepen aan de politiek

Volgende 12
181. Karel de Smet
Zeist 
Waarom moet ons kleine Nederland zo’n grote luchtvaartsector hebben? Het economisch belang daarvan wordt zwaar overschat. Slechts enkele partijen profiteren daarvan. De gemiddelde Nederlander ervaart vooral de nadelen: lawaai, luchtvervuiling, overlast van budgettoeristen, woningnood door expats, verspreiding van tropische ziektes. Schiphol als banenmotor? Andere sectoren hebben grote personeelstekorten. Stop met het financieel bevoordelen van de luchtvaart!
182. Rutger Buckmann
Utrecht 
Minder vliegen nu
183. (anoniem)
Zeist 
denk aan ons aller gezondheid.
184. Derk van Dorth
Utrecht 
Geen BTW op OV, wel kerosine belasten en extra op korte vluchten die ook per trein kunnen. Luchtvaart geeft veel overlast aan herrie en lucht- en hemelvervuiling
185. (anoniem)
Bosch en Duin 
Hou Nederland en de wereld leefbaar, ook voor onze kinderen. En durf nu eindelijk eens met echt duurzame oplossingen te komen!
186. Ingrid Henzen
Utrecht 
Krimp de luchtvaart en beperk het aantal vluchten.
187. Betty Holst
Breukelen 
Stop het lawaai en de vervuiling.
188. Marjoleine van der waal
Uithoorn 
Krimp van aantal vliegbewegingen. Stop hub functie. Minder laag vliegen over bewoond gebied en vooral handhaven. Maak vliegen duurder
189. A de Ruiter
Zeist 
Rutte, Stop met deze onzin!
190. Ria van Bodegom
Utrecht 
het aantal vliegbewegingen te beperken tot maximaal 350.000 per jaar en zo de uitstoot te halveren van broeikasgassen, stikstofoxiden en kankerverwekkende stoffen de luchtvaart eerlijk- en veelvliegers zwaarder te belasten af te zien van de opening van vliegveld Lelystad en Rotterdam, Eindhoven, Eelde en Maastricht Airport te sluiten voor commercieel verkeer
191. Hans en Margje Moerman-Post
Vaassen 
De aarde is van God, we leven hier niet vrijblijvend....
192. W.A. Ruiterkamp
Wijk bij Duurstede 
Geen financiële ondersteuning van het vliegverkeer; geen 'fossiele' subsidies. Een eerlijke beprijzing van vliegverkeer op basis van werkelijke kosten, inclusief alle externe kosten.
Volgende 12