Oproepen aan de politiek
Volgende 12649. Van DijkAssendelft
Schiphol is een brutaal bedrijf. Ze hebben maar één doel in het vizier, dat is niets ontziende groei. Liefst dag en nacht. Die idiote Cora van Nieuwenhuizen (voormalig Minister van Infrastructuur en Waterstaat) gaf dat nog eens een steuntje in de rug door te stellen dat Schiphol zou kunnen groeien tot 1 miljoen vluchten per jaar. Absurd dat dat soort mensen aan het roer van Nederland staan. Wiens belangen behartigde deze vrouw eigenlijk? Niet die van de omwonenden in ieder geval. Mijn vertrouwen in de politiek is tot het nulpunt gezakt. Aan de huidige regering de uitdaging dit vertrouwen te herstellen en te luisteren naar de ingezetenen van ons land en niet alleen maar de belangen van grote bedrijven te behartigen. Dat de luchtvaart mogelijk een "groen" label gaat krijgen en dus als "duurzaam" bestempeld mag worden toont aan dat de leugens nog steeds niet bedwongen zijn!
650. Reinhilde MellesBemelen
Krimp de luchtvaart, bereken vliegbelasting op basis van de mate van vervuiling en overlast die een vlucht veroorzaakt, investeer in het OVV, een Europees spoor en goede treinverbindingen voor een redelijke prijs. Het is de hoogste tijd voor een op waarden gestuurd, milieuvriendelijk beleid!!
651. (anoniem)Bilthoven
Stop de vierde route.
652. Ben JansonLeiderdorp
Marcel de Nooijer, topman Transavia Nederland stelt in NRC 29 november 2022: "wij gaan over op de Airbus A320/321neo met Leap-motoren. Die nieuwe toestellen zijn bijna 50 procent stiller". Dat is een schijnargument want 50% stiller betekent helemaal niet 50% minder overlast. Geluidsdruk wordt uitgedrukt in decibellen en een halvering van de geluidsdruk komt neer op 3 dB. Als een vliegtuig onze wijk passeert, dan neemt de geluidsdruk (het lawaai dus) met 30 tot 40 dB toe om daarna weer weg te ebben. Wat uit deze getallen naar voren komt is dat 3 dB verschil nauwelijks hoorbaar is. Dus die "stille vliegtuigen" blijven nog steeds een enorme hoeveelheid lawaai maken. Ik hoop dat beleidsmakers zich geen rad voor de ogen laten draaien!
653. Hans BeonseLeiderdorp
Dat Nederland alleen welvarend zou blijven met Schiphol als hub-functie is complete onzin.
654. (anoniem)
Krimp de luchtvaart!
655. Hettie van EijckDe Bilt
Geen uitbreiding luchtvaart, stel grenzen aan geluidsoverlast en verminder de uitstoot van stikstof en kooldioxide. Hef belasting op kerosine
656. ScheeleDe Bilt
Een vliegtuig is een vervoermiddel. Behandel het dan ook zo. Gewoon belasten met BTW en accijns
657. Michel GeelenBemelen
Stop met korte termijn (economische) politiek en kies echt voor een duurzaam lange termijn beleid!
658. Paarlberg K. M.Apeldoorn
Zorg ervoor dat onze planeet leefbaar blijft voor onze kinderen en kleinkinderen! Laat de luchtvaart krimpen!
659. Piet PaulBreukelen
Krimp de luchtvaart en stimuleer trein en streekvervoer. Het kan gewoon!
660. Peter Ottervanger en familie Spaarndam gem. Haarlem
Beste minister en politici hierbij een dringende oproep Schiphol verder te beperken en of uit te breiden op een locatie zonder significant overlast voor bewoners. Al jaren worden wij in Spaarndam aan lijntje gehouden, vele beloften en net zoveel afwijkingen van eerdere toezeggingen. Wanneer kunnen wij als burgers eens vertrouwen op de politiek om eerlijk en helder te communiceren en eerdere beloftes gestand te doen. Schiphol veroorzaakt lawaai en stank overlast met negatieve impact op gezondheid icm Tata steel.